Školní preventivní strategie

Školní preventivní strategie je dlouhodobým preventivním programem školy. Je součástí školního vzdělávacího programu, který vychází z příslušného rámcového vzdělávacího programu. Je zpracována systémově, se zaměřením na nejvyšší efektivitu.

Jasně definuje dlouhodobé a krátkodobé cíle. Je naplánována tak, aby mohla být řádně uskutečňována. Přizpůsobuje se kulturním, sociálním či politickým okolnostem i struktuře školy, specifické populaci a respektuje rozdíly ve školním prostředí.

Oddaluje, brání nebo snižuje výskyt rizikových forem chování, zvyšuje schopnost žáků činit informovaná a zodpovědná rozhodnutí. Má dlouhotrvající výsledky, pojmenovává problémy z oblasti rizikových forem chování.

Cílem programu je podpora zdraví, výchova ke zdravému životnímu stylu, osvojení pozitivního sociálního chování a rozvoj osobnosti. Poskytuje podněty ke zpracování Preventivního programu.

 

Dokumenty k prevenci

 

1 - Školní preventivní  strategie

2 - Legislativní opory v prevenci rizikového chování

3 - Cíle Školní preventivní strategie

4 - Vlastní program

5 - Program proti šikanování

6 - Poradenská činnost výchovných poradců

Preventivní program

Preventivní program je zpracován na základě §29 školského zákona 561/2004 Sb. a vychází z Metodického doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí a mládeže (Dokument MŠMT č.j.: 21291/2010–28). Školní preventivní strategie poskytuje podněty ke zpracování Preventivního programu.

Preventivní program je zaměřený na výchovu a vzdělávání žáků ke zdravému životnímu stylu, na jejich osobnostní a emočně sociální rozvoj a komunikační dovednosti. Je založen na podpoře vlastní aktivity žáků, pestrosti forem preventivní práce s žáky. Zapojuje do preventivní práce celý pedagogický sbor, rovněž nepedagogické pracovníky a důraz klade na spolupráci se zákonnými zástupci žáků.

Preventivní program je průběžně vyhodnocován a na závěr roku je hodnocena kvalita a efektivita zvolených strategií primární prevence.

 

Školní preventivní program

V Havířově